دستگیری ۲ متهم به ۲۱ فقره موبایل قاپی در مشهد شکایت ۱۰هزار نفر از شرکت فایزر برای تولید داروی سرطان‌زا از رنجی که می‌برند | نگاهی به خشونت‌های مغفول مانده علیه مردان تخصیص اعتبار به راه‌آهن زاهدان-مشهد به ۲ هزار میلیارد تومان می‌رسد دستور اژه‌ای برای پرونده «فولاد مبارکه» و «چای دبش» تخم هندوانه سرشار از خواص دوران بارداری نباید سبب نادیده گرفتن علائم هشدار بیماری‌ها در مادر شود تایید تعطیلی بیمارستان مهرگان مشهد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حدود ۴۲ درصد علل مرگ و میر ناشی از سرطان‌های سیستم زنانه، مربوط به سرطان تخمدان است همه چیز درباره ویروس کرونا جدید سال ۱۴۰۳ با نام «فلیرت» سفر زوج استرالیایی با خودروی ۱۰۰ ساله به ایران آغاز عملیات بازگشت زائران خراسانی از اول تیرماه خواهد بود اعترافات پسر هفده‌ساله مشهدی که از سر خشم و غرور آدم کشت + عکس نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | حق عائله‌مندی به همسر و فرزندانی که تحت تکفل بازنشسته هستند تعلق می‌گیرد علت مرگ «ریشا» شیر باغ وحش مشهد مشخص شد | بیانیه مشترک دامپزشکی و محیط زیست خراسان رضوی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٢۴ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | بارش باران و کاهش دما از فردا قول مساعد وزیر کار: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از تاریخ اجرای قانون برنامه هفتم انجام می‌شود بانوی مرگ مغزی در مشهد به شش بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بیش از ۱۰ هزار زائرخراسانی از فرودگاه مشهد راهی سرزمین وحی می‌شوند
سرخط خبرها

درباره رویداد «ساعت زمین» | خاموشی حال برای روشنی آینده

  • کد خبر: ۱۰۳۰۹۴
  • ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
  • ۱
درباره رویداد «ساعت زمین» | خاموشی حال برای روشنی آینده
صندوق جهانی طبیعت (World Wide Fund for Nature) رویداد جهانی «ساعت زمین» را پایه‌گذاری کرده تا طی آن خانواده‌ها و کسب و کارها با خاموش‌کردن چراغ‌ها و سایر دستگاه‌های الکتریکی غیرضروری به مدت یک ساعت اثرات تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی در جهان را به یاد آورند.

به گزارش شهرآرانیوز - صندوق جهانی طبیعت (World Wide Fund for Nature) رویداد جهانی «ساعت زمین» را پایه‌گذاری کرده تا طی آن خانواده‌ها و کسب و کارها با خاموش‌کردن چراغ‌ها و سایر دستگاه‌های الکتریکی غیرضروری به مدت یک ساعت اثرات تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی در جهان را به یاد آورند.

«ساعت زمین» رویدادی است که از یک ایده ساده شروع شد. این ایده را نخستین‌بار روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد در سال ۲۰۰۷ مطرح کرد و بعد از آن ۲.۲ میلیون نفر از ساکنین سیدنی چراغ‌های غیرضروری‌شان را خاموش کردند. بعد از سیدنی، بسیاری از شهرهای دیگر جهان، این رویداد را به تصویب رساندند. این اقدام نمادین بهانه‌ای است برای جلب توجه مردم جهان به وضعیت محیط زیست، آموزش جوامع محلی، درختکاری و جلب توجه مقامات سیاسی به برنامه‌های این رویداد.

درباره رویداد «ساعت زمین» | خاموشی حال برای روشنی آینده

در حال حاضر صندوق جهانی طبیعت (WWF) به عنوان بزرگترین سازمان غیردولتی زیست محیطی جهان مجری اصلی این برنامه بوده و امکانات خود در سراسر جهان را در اختیار این طرح گذاشته است، هر چند که این طرح غیرانتفاعی زیست محیطی در انحصار هیچ گروهی نیست و هر شخص و سازمانی می‌تواند در این برنامه مشارکت داشته باشد.

در ایران نیز این رویداد از سال ۱۳۹۰ با خاموشی چراغ‌های برج میلاد در تهران برگزار شد و در سال ۱۳۹۱ تعداد بیشتری از شهرها و اِلمانهای معروف کشور به این حرکت پیوستند و علاوه بر برج میلاد، برج آزادی تهران، سی‌وسه پل اصفهان، پل سفید اهواز و ساعت میدان شهرداری رشت نیز در این رویداد چراغ‌های خود را خاموش کردند.

با توجه به اهمیت جلب مشارکت مردم و افزایش آگاهی عمومی نسبت به گرمایش جهانی و لزوم تشویق شهروندان به کاهش مصرف انرژی موضوع به شهرداری‌های مناطق ابلاغ شده و این برنامه در طرح استقبال از نوروز ١٤٠١ با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی با مشارکت خانه های محیط زیست محلات و کانون‌های محیط‌زیست با مضمون اصلی خاموش‌کردن روشنایی المان‌های مهم و شاخص منطقه و فضاهای شهری دارای پتانسیل، در قالب رویداد ساعت زمین در تاریخ ٢٦ مارس ٢٠٢٢ میلادی ٦ فروردین ماه ١٤٠١ در دستور کار قرار دارد.

آئین «ساعت زمین» ۱۴۰۱ شنبه (۶ فروردین) مصادف با ۲۶ مارچ از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه الی ۲۱ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی در سراسر جهان برگزار می‌شود.

منبع: خبرآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هلیا
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
0
0
برنده ها را به مسابقه بکشید .
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->